Friday, November 19, 2010

yang BAIK untuk wanita@Perempuan

Minum banyak air putih kerana ia mampu membuang toksin, menjaga kesihatan kulit dan membakar kalori dalam badan. Bila badan sihat, anda akan nampak cantik luar dan dalaman sekali gus mampu menyenangkan hati suami atau kekasih.
 
Rajin-rajinlah bersenam. Jika badan sihat, anda mampu melakukan pelbagai aktiviti sihat dengan orang tersayang seperti berjoging, mendaki gunung, jungle trekking dan banyak lagi. Bila bangkit dari tidur, lakukan sedikit regangan ringan bagi membetulkan peredaran darah.
 
Jangan sesekali merokok. Rokok bukan saja merosakkan jantung dan paru-paru tetapi juga kulit akan menjadi kasar.Bila anda merokok, kesukaran memperoleh zuriat lebih tinggi daripada wanita yang tidak merokok. Jadi jangan amalkan tabiat buruk ini semata-mata mahu kelihatan hebat dan bersaing dengan lelaki.
 
Tidur secukupnya. Gemar berjaga malam mengakibatkan kelopak bawah mata akan kelihatan lebam dan kehitaman. Lama kelamaan, kesan hitam itu nampak hodoh dan memburukkan wajah. Berehatlah kerana ia baik untuk kesihatan tubuh.
 
Rajin-rajinlah cuci wajah selepas memakai alat solek. Tahukah anda, jika sisa alat solek tidak dibersihkan, membuatkan wajah kelihatan lebih hodoh dari usia.Tentunya anda tidak mahu tua sebelum waktunya.
 
Jangan terlalu ghairah nak kurus sampai memudaratkan kesihatan tubuh. Amalkan pemakanan seimbang. Gemuk atau kurus bukan soalnya asalkan badan sihat. Lagipun cita rasa lelaki berbeza; ada yang suka wanita kurus, tidak kurang yang minat pada wanita gemuk.
 
Jauhi tekanan terutama membabitkan masalah rumah tangga. Berfikirlah dengan bijak untuk menanganinya. Hal kecil jangan diperbesarkan. Berbincang adalah jalan penyelesaian terbaik untuk mengatasi tekanan.
 
Yakini pada diri sendiri. Berfikiran positiflah kerana jika kita sendiri hilang keyakinan diri, bagaimana kita mahu berurusan dengan orang lain? Kalau anda mengatakan orang lain cantik, tentunya anda kena yakin pada diri sendiri. Jangan sesekali ambil keputusan menyepikan diri sebaliknya berkawanlah dengan ramai orang, mana tahu ada di antara mereka yang senasib dengan anda. Sekurang-kurangnya anda boleh berkongsi cerita yang sama.
 
Ketawalah. Di saat anda kesusahan, bersuka rialah dengan kawan-kawan kerana ia mampu menghilangkan duka di hati. Jangan menyepikan diri kerana kesannya lebih buruk. Ingatlah, kecantikan sebenarnya datang dari luaran dan dalaman yang sihat.

notes: tp jan terlalu banyak ketawa..nda baguss..mematikan hati..huhu 

0 comments: